۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

قسمت


از ميزان دخالت امور ماورائي توي زندگي آدما اطلاع دقيقي ندارم، اما چيزي كه كاملاً روشنه اينه كه اين مسائل هميشه توسط افراد استفاده مي شه تا توجيه بي عرضگي ها و بي مسئوليتي شون باشه. در اطراف خودم نمونه هاي زيادي از اين توجيه ها رو ديدم جائيكه "خواست خدا" و "قسمت" به عنوان متهمين اصلي پرونده معرفي و ارادة خود اون فرد كاملاً تبرئه مي شه. شايد اين هم يكي از دستاويزهائيه كه باعث تسكين خاطر بشريت مي شه تا فجايع خود خواسته رو جوري قابل تحمل كنه.
اما در نظر من چيزي كه به عنوان "قسمت" و يا "خواست خدا" شناخته مي شه فقط در دو حالت تأثير مستقيم داره. اول جاهائيكه كاملاً از اختيار خود انسان خارجه و بنابراين تلاش در اون مورد هم دردي رو دوا نمي كنه. پس تنها چيزي كه آدم مي تونه بهش چنگ بزنه همون قسمته. مورد دوم هم موقعيه كه آدم براي رسيدن به يك خواسته تمام تلاش خودش رو بكنه و از تمام امكاناتش بهره ببره و در صورت عدم موفقيت شايد "قسمت" رو به راحتي بتونه متهم كنه. به شخصه در هر دو مورد تجربه هاي زيادي داشتم و نكته جالب اينكه "قسمت" در بيشتر موارد راه بهتر رو بهم نشون داده حتي به قيمت به هدر رفتن تمام تلاشم.

اشتراك فيد مخفيگاه آزادي


۲ نظر:

  1. قانون پایستگی می گه هیچ وقت هیچ انرژی نیرو کلا هیچی از بین نمی ره ! از یه مدل به مدل دیگه تبدیل میشه ! پ تلاشی ک آدم می کنه هدر نمی ره باعث می شه دیگ غر غر کنون نگیم قسمت ِ دیگ ِ ! می گیم راه بهتر رو بهم نشون داد

    پاسخحذف
  2. من خیلی موافق این نکته نیستم که کلا خواست خدا نمی تونه هیچ اثری روی زندگی آدم داشته باشه ، خودم بارها تجربه کردم که با تمام تلاشی که برای انجام کاری داشتم و با برنامه ریزی و کلی هدفمند کارم رو دنبال کردم اما یه جای کار می لنگیده و آخرش هم نشده. درسته که از این مساله خیلی ها همونطور که گفتید برای جبران تنبلی و رفع مسئولیت از خودشون استفاده می کنند اما من همیشه آخر برنامه ریزی هام یه جایی هم برای خواست خدا در نظر می گیرم، چون قبول دارم تنها کسی که بهتر از خودم خوبی من رو میخواد اونه

    پاسخحذف

Free counter and web stats