۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

ماجراهاي من و گوگل كروم

از وقتي كه با اينترنت آشنا شدم، به خاطر جبر زمانه مجبور به استفاده از IE شدم. سال 83 بود كه آشنايي با محسن باعث ارتقا دانش اينترنتي من و آويزون كردن IE شد. Opera مرورگري بود كه دوست كارشناس به من معرفي كرد و انصافاً هم كارش درست بود. Shortcut هاي بي نظير اپرا باعث شد به شدت بهش اعتياد پيدا كنم و ساپورت نكردن بعضي از سايت ها و مشهور و فراگير بودن Firefox هم باعث نشد اون رو كنار بذارم.
همه چيز تا چند ماه پيش خوب پيش رفت. دوست كارشناس اما پيشتهاد جديدي ارائه داد. گوگل كروم مرورگر جديد گوگل به سرعت در حال گسترش و محبوب شدن بود و من رو به شدت وسوسه به تغيير كرد. اما صحنة توهين آميز صفحة دانلود اون رو تا مدت ها نتونستم از ذهن پاك كنم. با خودم فكر كردم كه وقتي يك نفر با بي احترامي اجازة استفاده از محصولش رو نميده، من چرا دنبال اون محصول باشم.
اما از اونجائيكه شيطون بالاخره هركسي رو يك روز گول ميزنه، من هم مرتكب فعل حرام نصب كروم شدم. وقتي مراحل نصب به پايان رسيد، تا حدودي شوكه شدم، چون به غير از ظاهر جذاب اون، هيچ امكانات ديگه اي رو در اختيار كاربر نميذاشت. به دليل جهل در اينجور مسائل، به سرعت با محسن تماس گرفتم و با پديده اي ديگه به نام Chrome Extensions آشنا شدم. در واقع با اين امكان ميشه هر قابليتي رو به كروم اضافه كرد.
افزونه هايي كه من استفاده ميكنم:
1- Google Transliteration: كسايي كه كيبورد فارسي ندارن ميتونن در محيط اين افزونه فينگيليش تايپ كنن و متن فارسي تحويل بگيرن.
2- LastPass: فقط كافيه پسورد را يك بار براي هر سايت تايپ كنين تا براي هميشه اونرو داشته باشين. تفاوت اصلي با امكان مشابه در فايرفاكس اينه كه ميشه اين پسوردها رو به صورت آنلاين ذخيره كرد و روي هر كامپيوتر ديگه اي با وارد كردن پسورد مادر، به اونها دسترسي پيدا كنين.
3- MK UndoCloseTab: صفحات بسته شده رو ميشه به صورت نامحدود مجدداً باز كرد.
4- One Number: هر ايميل جديد توي اكانت جي ميل، فيد جديد در گودر و پيام جديد در گوگل ويو و ويس رو اعلام ميكنه.
5- Speed Dial: صفحة اول رو مثل صفحه اول اپرا ميكنه
6- Video Downloader: با كپي كردن لينك ويدئوهاي يوتيوب و چند سايت ديگه در اين افزونه ميشه اونها رو دانلود كرد.
7- Yahoo Mail Checker: ايميل جديد در اكانت ياهو رو اطلاع ميده.
اما براي دانلود بدون مشكل اين مرورگر ميشه از اين سايت استفاده كرد. افزونه ها هم از اين سايت قابل دريافت هستن.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Free counter and web stats