۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

تغيير

خانم س دو سال پيش در مهموني هاي خانوادگي با حجاب كامل ظاهر مي شد، با آقايون دست نمي داد و كساني كه اين كار رو مي كردند رو تقبيح مي كرد. خانم س، ديشب حجاب نداشت، با همه دست داد و در فوايد اهميت ندادن به اين جور مسائل سخن فرسايي ها نمود.
1- اگر ملاك رو حال فعلي افراد قرار بديم، خانم س نظراتش به من خيلي نزديكه و با اين حساب كاملاً قابل احترام خواهد بود.
2- اگر ملاك سير تحولات فردي باشه، خانم س شخصيتي كاملاً متزلزل، عقايدي سست و اعتقاداتي بدون تفكر داشته و داره و با اين حساب قابل احترام نخواهد بود.
آدم هاي زيادي رو توي زندگي ديدم و بدون توجه به اعتقادات و باورهاشون با اونها رفاقت كردم. اما توي اين رفاقت ها نقطة ضعف بزرگ من "تغيير"ه. عوض شدن بنيادي يك دوست براي من فقط نشان دهندة زائد دونستن قسمتي به نام مغز و نيرويي به نام عقل در بدن آدمه (حداقل براي مقطعي از زندگي)، فارغ از اينكه اين تحولات به سمت مثبت و يا منفي (با هر نوع تعريفي) باشه.
.
.
اشتراك فيد مخفيگاه آزادي

۴ نظر:

  1. خیلی از باورها و اعتقاداتی که بین مردم هست بر پایه تلقین هایی است که یا توسط خانواده یا محیط و یا حکومت شده و هیچ پایه و بنیان درست و محکمی ندارد. این بی بنیانی در مواجهه با باور مخالف (یا متفاوت) هم واکنش منفی دارد و هم پذیرش بی چون و چرای آنرا. درحالیکه باید یک روند مذاکره طی شود تا به تغییر منتهی شود.
    من هم طرفدار تغییرم ولی تغییری که حد و مرز داشته باشد یا مبتنی بر اصول باشد.

    پاسخحذف
  2. کلا تغییر افراد و نظراتشون اگه تدریجی و با طی راحل باشه برای من قابل هضمه و به تغییر در افکارشون احترام میذارم اما تغییر یه شبه اونم از نوع 360 درجه فقط معنای به زبان عام :جو گیر شدن" رو برام زنده می کنه و بنظرم خیلی فکر پشتش نداره

    پاسخحذف
  3. خداوندا به من فضیلتی عطا فرما که تا با کفش های کسی راه نرفته ام در مورد راه رفتن او اظهار نظر نکنم

    پاسخحذف
  4. چشم در راه: تغییر 360 درجه دیگه چه مدلی از تغییره؟!!! :))))))

    پاسخحذف

Free counter and web stats